Dyrektor: Lidia Polcyn Zastępca dyrektora: Beata Molińska
Telefon: 61 29 60 805 Email: sp3oborniki@wp.pl
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Adama Mickiewicza w Obornikach

Programy realizowane w świetlicy

KOMPETENCJE NA SZÓSTKĘ!

Kształtowanie kompetencji społecznych uczniów jest obecnie jednym z najważniejszych zadań szkoły. To idealny program dla wszystkich nauczycieli, którzy chcą rozwijać potencjał uczniów i ułatwić im naukę, nawiązywanie relacji z innymi i skuteczne komunikowanie się.



Biorąc udział w programie

·  rozwijać będziemy kompetencje społeczne uczniów -    kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość.

·         Będziemy kształcić ich umiejętność krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania,

·         Poprzez udział w programie zapewnimy uczniom wszechstronny rozwój osobowy i społeczny (komunikacja i współpraca w grupie, nawiązywanie relacji, realizacja wspólnego projektu), rozbudzimy i  zaspokoimy naturalną ciekawość poznawczą uczniów.

Na czym polega udział w programie?

·  Od listopada do końca lutego realizujemy 3 scenariusze lekcji kształtujące kompetencje społeczne.

 

Jakie scenariusze będziesz realizować w ramach programu? 

·         listopad: 

Jak gimnastykować wyobraźnię?

·         grudzień:

Jak trenować myślenie?

·         styczeń/luty:

Jak wspólnie zapracować na sukces?

·        

     marzec i kwiecień: KONKURS!

Przeprowadzimy lekcje, które pozwolą trenować zdobyte wcześniej umiejętności (współpraca w zespole i kreatywność), realizując 2 spośród proponowanych scenariuszy:

Dlaczego statek pływa?

Jak zbudować rakietę kosmiczną?

Jak zbudować prototyp?

Gdzie projektanci szukają inspiracji?

Jak powstaje scenografia?



OWOCE I WARZYWA W SZKOLE


Głównym celem programu Wspólnej Polityki Rolnej „Owoce  i warzywa w szkole” jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w ich codziennej diecie oraz propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym. Dzieciom uczestniczącym w programie udostępnia się kilka razy w miesiącu świeże owoce i warzywa (przygotowane do bezpośredniego spożycia, wystarczająco rozwinięte, dojrzałe, zdrowe) oraz soki. Dzieci otrzymują jabłka, gruszki, truskawki, borówki amerykańskie, marchewkę, słodką paprykę, rzodkiewki, pomidorki   i kalarepę oraz soki owocowe i warzywne. Każde dziecko uczestniczące w programie otrzymuje jednorazowo porcję składającą się z jednego produktu owocowego i jednego produktu warzywnego. Owoce, warzywa oraz soki nie mogą zawierać dodatku tłuszczu, soli, cukru lub substancji słodzących

MLEKO W SZKOLE

W Polsce od czasu akcesji do UE program „Mleko w szkole” cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Znaczący wzrost zainteresowania programem wśród placówek oświatowych nastąpił po uruchomieniu (na wzór innych krajów UE takich jak, np. Szwecja, Finlandia, Wielka Brytania czy Węgry) dodatkowych środków finansowych, mających na celu dalsze obniżenie cen mleka i przetworów mlecznych płaconych przez uczniów w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach. Od roku szkolnego 2007/2008 Polska jest liderem wśród krajów UE  w realizacji programu "Mleko w szkole". Ilość mleka i przetworów mlecznych dostarczanych do placówek oświatowych i kwota środków finansowych pozyskiwanych z UE przez Polskę jest większa niż   w krajach starej Unii, w których program jest realizowany od ponad 20 lat, takich jak Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Szwecja i Finlandia. W ramach programu dzieci i uczniowie spożywają mleko białe i mleko smakowe o różnej zawartości tłuszczu, twarożki, sery i jogurty”. Od początku realizacji programu „Mleko w szkole” dzieci uczęszczające do szkół i przedszkoli spożyły ponad 1 miliard szklanek mleka.






Realizowane projekty